Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Koncept lokálních potravin: postoje a chování českých spotřebitelů
Pešková, Veronika ; Zvěřinová, Iva (vedoucí práce) ; Richter, Eva (oponent)
(česky) Diplomová práce se zabývá problematikou lokálních potravin a analýzou faktorů ovlivňujících nákupní chování českých spotřebitelů. V teoretické části se nejdříve zaměřuje na problémy souvisejícími s definicí pojmu lokální potravina, a to s oporou taxonomie dimenzí blízkosti dle Eriksenové (2013). Dále rozebírá souvislosti zvýšeného zájmu o lokální produkci, mezi které patří anti-globalizační trendy, otázky ochrany životního prostředí a další hodnotové změny ve společnosti. Představeny jsou významné zahraniční i české výzkumy lokální produkce a spotřebitelského chování. Na závěr teoretické části jsou popsány vybrané teorie pro vysvětlení nákupního chování lokálních potravin, které jsou zároveň vhodné k představení teoretického podkladu pro výzkumné otázky a cíle práce. Jedná se především o Alphabet Theory (Zepeda & Deal, 2009), která vychází z dřívějších teorií Value-Belief-Norm Theory (Stern, Dietz, Abel, Guagnano, & Kalof, 1999) a Attitude-Behavior-Context Theory (Guagnano, Stern, & Dietz, 1995). Empirická část navazuje na teoretická východiska a obsahuje analýzu nákupního chování českého spotřebitele, kterou opírá jak o kvalitativní polo-strukturované rozhovory, tak o dotazníkové kvantitativní šetření populace České republiky ve věku 18-65 let reprezentativního na základě...
Koncept lokálních potravin: postoje a chování českých spotřebitelů
Pešková, Veronika ; Zvěřinová, Iva (vedoucí práce) ; Richter, Eva (oponent)
(česky) Diplomová práce se zabývá problematikou lokálních potravin a analýzou faktorů ovlivňujících nákupní chování českých spotřebitelů. V teoretické části se nejdříve zaměřuje na problémy souvisejícími s definicí pojmu lokální potravina, a to s oporou taxonomie dimenzí blízkosti dle Eriksenové (2013). Dále rozebírá souvislosti zvýšeného zájmu o lokální produkci, mezi které patří anti-globalizační trendy, otázky ochrany životního prostředí a další hodnotové změny ve společnosti. Představeny jsou významné zahraniční i české výzkumy lokální produkce a spotřebitelského chování. Na závěr teoretické části jsou popsány vybrané teorie pro vysvětlení nákupního chování lokálních potravin, které jsou zároveň vhodné k představení teoretického podkladu pro výzkumné otázky a cíle práce. Jedná se především o Alphabet Theory (Zepeda & Deal, 2009), která vychází z dřívějších teorií Value-Belief-Norm Theory (Stern, Dietz, Abel, Guagnano, & Kalof, 1999) a Attitude-Behavior-Context Theory (Guagnano, Stern, & Dietz, 1995). Empirická část navazuje na teoretická východiska a obsahuje analýzu nákupního chování českého spotřebitele, kterou opírá jak o kvalitativní polo-strukturované rozhovory, tak o dotazníkové kvantitativní šetření populace České republiky ve věku 18-65 let reprezentativního na základě...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.